פורסם ב- תגובה אחת

אפשר למות מעייפות- חלק א

החיים המודרנים מזמנים לנו שפע אתגרים והיום אכתוב על אחד הקשים שבהם- התמודדות עם עייפות וחוסר בשעות שינה.

אז הנה כמה טיפים לטיפוח השינה:

  • אמצו שעות קבועות של שינה ויקיצה ( גם בסופ”ש).
  • הקפידו על חדר חשוך, שקט ומאוורר.
  • הימנעו מפעילות גופנית אינטנסיבית לפני השינה.
  • הימנעו משינה במשך היום.
  • השתמשו בחדר השינה רק לשינה ולפעילות מינית (ולא לאכילה, לצפייה בטלוויזיה).
  • הרחיקו מחדר השינה פלאפונים וטאבלטים.
  • אמצו טכניקות להפגת מתחים- יוגה, מדיטציה, דימיון מודרך.
  • שתו בשעות הערב חליטות מרגיעות- מליסה, פסיפלורה, קמומיל, לבנדר, זוטא לבנה.
  • קחו כפית סטר-X– פורמולת צמחים מרגיעה וטבעית- 30 דקות לפני השינה.

הנחיות תזונתיות לטיפוח שינה טובה:

  • הימנעו מקפאין, תה, שוקו, שוקולד וקולה- הם מכילים קפאין, שידוע כחומר ממריץ ושיכול לגרום לאי שקט, רגזנות, עצבנות ונדודי שינה.
  • הימנעו מאלכוהול- לאלכוהול, אמנם השפעה מרגיעה על מרבית האנשים, אך ביכולתו לגרום לפגיעה בתבנית השינה ואיכותה- לקיצור שנת החלום וליקיצות תכופות בלילה.
  • הימנעו ממונוסודיום גלוטומאט.
  • הימנעו  לפני השינה ממזון חריף וממזון יוצר גזים- קיטניות, כרוב, כרובית.
  • הימנעו מארוחה כבדה 4 שעות לפני השינה
  • בארוחת ערב איכלו מזון קל לעיכול- סלט, לחם מחיטה מלאה, אבוקדו או טחינה.
  • הימנעו מארוחת פירות לפני השינה-הם עתירי מים ולכן- משתנים.
  • אל תדלגו על ארוחה קלה מאד כשעה-שעתיים לפני השינה, כדי שלא תהיינה נפילות סוכר במהלך הלילה.

הרפואה הסינית ממליצה לפתח הרגלי שינה טובים באמצעות 3 כללים:

  • חשיבה רגועה.
  • אכילה קלה בשעות הערב והימנעות מאכילה מרובה לפני השינה.
  • פעילות גופנית מתונה לפני השינה- למשל צעידה קלה. זה יסייע לטיהור החשיבה מבעיות היומיום.

שיהיה לילה טוב….

מחשבה 1 על “אפשר למות מעייפות- חלק א

  1. […] על טיפים לטיפוח השינה כנסו ל- אפשר למות מעייפות חלק א. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *