פורסם ב- כתיבת תגובה

למה כשאני בסטרס אני לא מרזה?

הרבה מטופלים מגיעים אלי למרפאה ומספרים שהם אוכלים בריא, עושים ספורט ולא מרזים.
במפגש הראשון, כשאני עושה להם אבחון אירידיולוגי (אבחון בגלגל העין, שעליו אכתוב בפוסט נפרד) אני מנסה לאתר את הסיבות להשמנה.
למצב בו אנשים אוכלים נכון ובריא ובכל זאת לא מרזים, יכולות להיות מספר סיבות- רמות סוכר לא מאוזנות בדם, תת פעילות של בלוטת התריס, בעיות הורמונאליות שונות, הפרעות שינה וגם… מתח.

איך מתח קשור לחוסר יכולת לרזות?

כי כשאנו נמצאים בסטרס, מופרשים מהמח שני הורמונים מרכזיים- אדרנלין וקורטיזול.
האדרנלין גורם לעליה בטמפרטורת הגוף, לדופק מוגבר, לאספקת  חמצן מואצת לשרירים, ובאותו זמן שאר מערכות הגוף מורידות פעילות ועובדות לאט יותר.
הקורטיזול גורם לעליה ברמת השומנים והסוכרים בדם, במטרה לספק לגוף מאקסימום אנרגיה וכוח, שיאפשרו לו להתמודד טוב יותר עם הסטרס.
כשתחושת הלחץ נמשכת לאורך זמן- אי שביעות רצון בעבודה, נישואים לא מספקים, תינוק חדש במשפחה, בעיות כלכליות- הגוף נשאר במצב מתוח ודרוך לאורך זמן ורמות השומנים והסוכרים בדם נשארות גבוהות.
הורמונים אחרים בגוף אינם מופרשים כסדרם ואנו חווים תיאבון יתר, תשוקה למזון מתוק, לפחמימות ולשומנים.
הגוף עייף, שחוק, קצב חילוף החומרים מואט ואנו צוברים שומן.
בנוסף, בעיתות לחץ אנו נוטים לסבול גם מהפרעות שינה, שגורמות לשינויים הורמונאליים, שמובילים לתיאבון מוגבר ול”אכילה מפצה”.
נשים, מסתבר, סובלות מכך יותר מגברים- הן מגיבות בהפרשה של יותר הורמוני לחץ מגברים, ואף נרגעות לאט יותר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *